MT változás
2010.03.13. 18:45
Újabb MT változás:
ETF Ground Staff Committee ülés
2010.03.12. 08:41
2010. 03. 10-én az ETF (Európai Közlekedési Dolgozók Szövetsége) Ground staff Committee ülésén vettünk részt.
Az előző ülés emlékeztetőjének elfogadása után az EU Commission részéről Mr Calvaro prezentácóját tekintettük meg ami a vázizombetegségekről szólt. A nyugdíjkorhatár emelése is előtérbe helyezi a problémát, a repülésben dolgozókat is jelentősen érinti. EU szinten kell szabályozni. A commission több felmérést végzett az elmult időszakban. A szabályozás elavult és túlságosan tagolt, ezért egy teljesen új egyszerűbb és átfogó rendszer bevezetése a cél. Várható bevezetés 2012-13.
A következő napirendi pont a február 12-i "packless" Action Day-t értékelte. Az ETF által szervezett action day jól sikerült, ezzel indult el a kampány ami a csomagok súlyának csökkentéséért indult, mert több tanulmány ia kimutatta, hogy a csomagos munkakörben nagyon sok egészségi károsodást eredményez a nagy súlyú csomag. Az EU Commissionből képviselők is részt vettek a kampányban. A következő lépés egy újabb demonstrációs nap megszervezése amivel gyorsítani kívánják a korlátozás bevezetését.
A következő 96/67-es Ground Handling EU direktíva módosításáról szólt amiben a Ground Staff Committee meghatározta azokat a kulcsfontosságú pontokat amiket a módosításról szóló tárgyalásokon képviselni kell.
A következő pont számunkra a legfontosabb volt és az ETF történetében is mérföldkőnek számít. Megalakult a Maintenance Working Group. Ettől a naptól a repülőgép karbantartásban dolgozó repülőgép szerelők és mérnökök az ETF-ben saját külön csoportban tudnak együtt dolgozni. Az RMFSz mint az egyik kezdeményező felvállalta a working group szervezését és irányítását a Belga ACV-CSC szakszervezettel együtt.
A következő pontban a kiszervezést tárgyaltuk meg. Felállítottunk egy munkacsoportot az elemzésre.
Az utolsó napirendi pontban a elhatároztuk, hogy az ETF támogatja és szervezi a Kanadában 1985. Április 28-án megkezdett Workers Memorial Day-t.
Workers Memorial Day Április 28
2010.03.11. 21:11
Az ETF a világ 19 országa után egész Európában megakarja honosítani azt a kezdeményezést, hogy egyminden évben egy napon minden országban megemlékezzenek azokról a dolgozókról akik munkavégzés közben vesztették az életüket. 1985 április 28-ban Kanadában szervezték meg az első megemlékezést. Különös aktualitása van ennek a kezdeményezésnek akkor amikor körülöttünk azt látjuk, hogy a munkáltatóknak egyre kevésbé fontos a munkavédelem, a dolgozók biztonsága, és évente több mint kétmiillió ember hal meg munkabelesetekben. Több mint ahány háborúban vagy az AIDS-ben.
Az RMFSz vezetése teljesen egyetért a kezdeményezéssel, valamint szükségesnek és fontosnak tartja az éves megemlékezéseket. Ez a nap nemcsak arra alkalmas, hogy méltón megemlékezzünk az elhunyt kollégákról, hanem arra is, hogy ne feledjük, hogy milyen veszélyes munkát végzünk. A megemlékezést a 2-es hangárban az 1994-es repülőgéptűzben elhunyt kollégáink emléktáblája mellett szeretnénk megtartani minden évben.
Légiközlekedési törvény változása
2010.03.11. 18:57
Végre jó irányba változott a Légiközlekedési törvény.
Két éve foglakozunk azzal folyamatosan, hogy a Légiközlekedési törvényt módosítsák. Több kollégánk vesztette el hosszabb vagy rövidebb időre az állását azért, mert a véleményünk szerint Alkotmányba ütköző módon szabályozta a repülőtérre történő belépést. Nemcsak a munkához való jogot, hanem az ártatlanság vélelemét sem veszi figyelembe.Az EU szabályozást sem követte a törvény. Az elmult időszakban az RMFSz szinte egyedüliként próbálta a törvény módosítását elérni, több tanulmányt és szakértői véleményt készítettünk, juttattunk el az illetékes minisztériumokba.
Az új módosításban enyhültek az előírások, így nem fordulhat elő, hogy pl. egy verekedésbe keveredett kolléga aki pénzbüntetést kap, még akér 8 évig ne jöhessen be a repülőtérre, sőt nem kell megtiltani a belépést egyáltalán, hiszen az új szabályozás szerint a letöltendő büntetés kell hozzá.
Azonban még mindíg alkotmányellenesnek tartjuk a törvény több pontját, így tovább dolgozunk a módosításon, reméljük a Légiszállítási Ágazati Párbeszéd Bizottság segítségével.
Ágazati hírek
2010.03.11. 18:15
A tavalyi év végén végre megszületett az a törvény ami az ágazati párbeszéd bizottságok működését szabályozza. Ennek erdményeképpen a 2005-ös 3 fél által aláírt megállapodás, amit a kormány és a két oldal (munkáltatók és munkavállalók) írtak alá az ágazatok működése érdekében az év végével érvényét vesztette, így a bizottságok is megszüntek 2009. december 31-el. Az új törvény ismételten előírta a részvétel megállapítását, biztosítva ezzel azt, hogy csak az adott ágazatban reprezentatív szervezetek vehessenek részt az érdemi munkában. Ez azt jelentette, hogy ismét elő kellet vennünk a MAPLÉSZ mint ágazati szövetség összes olyan bírósági adatait és a tagszervezetek adatait (GSZSZ, Hunacca, Hunalpa, LESZ, RMFSz), amiből az Ágazati Részvétel Megállapító Bizottság meg tudja állapítani a reprezentativitást. Ugyanezt megtette a munkáltatói oldal szövetsége a Magyar Vasúti, Vizi és Légiközlekedési Szövetség, azután közösen beadtuk a kérelmet a Légiszállítási Ágazati Párbeszéd Bizottság megalapítására. Ezt február végén határozatban elfogadta az ÁRMB, amivel a megalakítást megkezdhettük. A jövő héten hozunk döntést az új ügyrendről és a LÁPB Tisztségviselőiről, a 2010-es tervekről. Az elsődeleges tervek között szerepel az OKJ törvény összhangba hozása a PART 66 előírásaival, az Ágazati Kollektív Szerződés, az Európai Szociális Párbeszédben való részvétel, az ágazat szereplőinek képzése, a Ferihegyi repülőtéren kialakult helyzet javítása.
Utolsó kommentek