JOGPONT-szolgáltatások

2009.10.01. 06:39

 Ha valaki nem ismerné, egy nemrég indított szolgáltatás ami nagyon hasznos lehet a családtagoknak ismerősöknek:

   A cikket itt olvashatjátok.

 

Kolégáinktól halottuk, hogy  MALÉV GH management felmondta a szakszervezetekkel a 2005. december 23-án aláírt jogutódlási megállapodásban foglaltakat a Kollektív Szerződésükkel együtt. A KSZ-t január 1-ig kell újrakötniük, azután érvénybe lép a felmondás.

 

Szeptember 30-án 9:00-ra az RMFSz és LESZ hivatalos volt a Magyar Nemzeti Vagyonkezelőhöz, hogy egy a MALÉV csoport kritikus helyzetéről, vakamint a Ferihegyen kialakult visszás dolgkról érdeklődő augusztusban írt levelünkre adott válaszlevelük után továbbra is megválaszolatlan kérdéseinket megválaszolják, valamint megakartuk kérdezni az MNV hozáállását a kialakult helyzethez.

Az MNV megbízottja 9 óra előtt pár perccel lemondta a megbeszélést és előre láthatólag  nem tudja mikor lesz ideje rá.

NO COMMENT......

A levelünk

Az MNV válasz 1. része

AZ MNV válasz 2. része

Az MNV válasz utolsó része

MALÉV Közgyűlés

2009.09.30. 21:45

A szeptember 29-i Közgyűlés ismét erdménytelenül zárult a MALÉV életében, elnapolták a döntéseket.

Sajnos ez arra utal, hogy továbbra sincs a tulajdonosok között megegyezés a MALÉV csoport finanszírozásról.

Az ACE Üzemi Tanács levelet küldött az RMFSz-nek, hogy nem tudták kialakítani azt a mérőrendszert ami a Megállapodásban van rögzítve, mert túl bonyolult, ezért azt javasolja, hogy az RMFSz folytassa tovább a tárgyalásokat a Megállapodás újragondolásban, más mérőszámok keresésében. A tárgyalások időpontja egyeztetés alatt van.

Mai napon lezajlott a létszámleéptés 2 fordulója.

Normál esetben ezeken a fordulókon kellene eldőlnie a a létszémleépítés elkerülésének módjának, és az elbocsáátandó dolgozóknál a hatások csökkentésére, amiről ha sikerül megállapodni a szociális partnereknek (jelenleg a Malév és s KÜT tud jogilag megállapodni a szakszervezetek csak észervételeikkel segíthetik vagy éppen hátráltathatják a megállapodás létrejöttét), akkor rögzítik a feltételeket.

Továbbra is a pilóta és a légiutaskísérő állomány az érintett, és esetleg néhány fő eshet még bele ott ahol a helyi vezető úgy gondolja, hogy többen vannak, de erre nincs kényszer mondta el a HR Igazgató Úr.

Az elkerülésre nem látnak esélyt, ellenben a részmunkaidős foglakoztatást továbbra is fenntartják és várják a korábban nyugdíjba vonulók jelentkezését. Pilótáknál kb 20 fő részmunkaidős foglakoztatására lát esélyt a Malév, míg a légiutaskírőknél még nincs közellebi szám.

A megállapodás létrejöttéhez a Malév management azt kérte, hogy a szakszervezetek és  a KÜT járuljanak hozzá a szakszervezeti (védett) képviselők elbocsátásához. Ehhez a munkavállalói oldal nem adta beleegyezését.

A társaság jelenleg a lakáskölcsönök változatlan módon történő finanszíroszási feltételeit kívánja biztosítani. A munkavégzés utolsó napjáig biztosítaná a szabad és kedvezményes jegyeket, az ID kártyát. 

A szakszervezeti kérésnek nem tudtak eleget tenni.

Felmerült ismét a CARGO kérdése ahol, a tanulmány elkészültét várja a management ahhoz, hogy döntést hozzon az üzletág további létéről. Az ott dolgzók állítják, hogy egyre több a megrendelésük, sőt több partner szeretne a Malévval CARGO szerződést kötni (Lufthansa, Air France, UPS és átvehetnék a Swissport helyét). Érthetetlen módon mégis megszüntetni szeretné a MAlév az üzletágat.

A következő egyben utolsó forduló a jövő hét kedden lesz.