ACE 2009 évi bértárgyalás

2009.09.26. 15:16

Újraindítottuk a 2009. évi bértárgyalásokat.

 

A legutolsó bértárgyalási forduló májusban volt, akkor az Ügyvezetés arra kérte az RMFSz-t, hogy halasszák el a tárgyalásokat mindaddig, amíg az ACE megkapja a felhatalmazást a tárgyalások lefolytatására illetve a béremelésről egyáltalán legyen kivel egyeztetnie a cégvezetésnek a tulajdonosnál. Ehhez akkor az RMFSz Választmánya hozzájárult. A Társaság az eddigi fordulókon a Tulajdonosi körökben zajló változásokra hivatkozva nem nyilatkozott.

 

Azonban az idő olyannyira elment, hogy a Választmány a legutolsó ülésén határozott arról, hogy folytassuk a 2009. évi bértárgyalásokat, amire 2009. szeptember 24-én került sor.

 

Mivel eddig a cégvezetés ellenajánlatára vártunk, fenntartottuk a Választmány által meghatározott 10 %-os alapbér emelési igényünket.

Hajsó Viktor a tárgyaláson elmondta, hogy sajnos továbbra sem rendeződött a tulajdonosi helyzet, valamint a gazdasági krízis és a vállalatcsoport financiális helyzete annyira rossz helyzetbe hozta az ACE-t, hogy az első félévi üzleti terv messze elmarad tervezettől, ami miatt az Aeroplex Kft. nem tud a 2009-es évben alapbéremelést adni a dolgozóinak.  Felajánlotta, hogy az okokat részletesen ismerteti az RMFSz következő választmányi ülésén.

 

A tárgyalás ezzel befejeződött, további döntésre a következő Választmányi ülésen kerül sor

Tisztelt Szakszervezeti Vezetők, Kedves Kollégáim!

 Mint Önök is ismeretes a Malév Zrt. a korábbi csoportos létszámleépítés végrehajtását megelőző konzultáció során ígéretet tett, hogy kellő számú jelentkező, érdeklődő esetén,, szakértőt bíz meg és szakmai ismereteiket igénybe véve nyújt segítését az állásukat elvesztőknek a mihamarabbi elhelyezkedés reményében a munkaerőpiacon. Mivel a felmérés során az érintettek közül több, mint 30 kolléga jelezte részvételi szándékát, verseny eljárást indítottunk. Több nagytapasztalatú cég vett részt a Malév tenderén és a kiválasztást követően outplacement szolgáltatás nyújtásával bíztunk meg egy tapasztalt szakértőt, a DGS Globalt. Az érintett munkavállalók, akik jelezték felénk, hogy részt kívánnak venni a szolgáltatásban (mintegy 30 fő) személyre szóló tájékoztatást kaptak a szolgáltatás tartalmáról, a segítség módjáról, annak kezdő időpontjáról, ennek ellenére az első foglalkozáson csak 9 fő vett részt. Tekintettel a csekély részvételre és arra, hogy a munkavállalók álláskeresésben való támogatása a program célja, kérem Önöket, hogy amennyiben egyet értenek az outplacement szolgáltatással, személyükben is segítsék a csoportos létszámleépítésben érintett, felmondást is átvett, nem nyugdíjba menő vagy nyugdíjas munkavállalók részvételre történő ösztönzését. A programban való csatlakozás lehetősége továbbra is fennáll, a következő tréning időpont szeptember 30. Természetesen a Humánpolitikai Igazgatóság is minden rendelkezésére álló eszközzel segíti az érintett munkavállalók részvételét, és emellett szívesen fogadja az Önök támogató segítségét is.

Amennyiben kérdésük lenne a programmal kapcsolatban, kérem, keressék kollégámat Zana Diana-t az ismert elérhetőségein.

 Üdvözlettel:

 Király József

HR Director Malév Hungarian Airlines

 

 

Malév SZMSZ változás

2009.09.25. 15:23

SZMSZ változás a MALÉVnél

 

Szeptember 24-én egy másik konzultáción is részt vettünk ami a Szervezeti Működési Szabályzatot érintette, alább olvashatjátok a módosításokat, amik nem nagy mértékűek:

 

I.          Aláírási jogok módosulása

 

A jelenleg hatályos, rendkívül összetett és időként nehezen értelmezhető, munkavállalói cégjegyzésre vonatkozó szabályok egyszerűsítése és könnyebb betarthatósága érdekébe a következő változások lépnek életbe:

 

A Társaság nevében cégjegyzésre jogosultak köre a jövőben az igazgatói vagy annál magasabb munkakört betöltő vezetőkre korlátozódik. Az ugyanazon vezetői szinten álló menedzserek, valamint az igazgatók és a vezérigazgató-helyettesek együttesen, a vezérigazgató és a vezérigazgató első helyettese önállóan jogosult cégjegyzésre. A Quality Manager és a vezető jogtanácsos az igazgatókra vonatkozó szabályok szerint jogosult cégjegyzésre. Az aláírási értékhatárok is változnak. A számlaigazolás rendje is ennek megfelelően változtatásra kerül.

 

II. Szervezeti változások

1.         Új menedzsmentpozíció – általános vezérigazgató-helyettes – létrehozása (a vezérigazgató első helyettese).

A vezérigazgató státuszát nem érintő új pozíció létrehozásának célja a vezérigazgató munkájának támogatása, különösen a Társaság szervezete és működése újjászervezésének felügyeletében és irányításában. Az általános vezérigazgató-helyettes, mint a vezérigazgató első helyettese a vezérigazgató alárendeltségében működik, és a vezérigazgató-helyettesek felett a vezérigazgatóval együttes szakmai felügyeletet gyakorol. Az általános vezérigazgató-helyettesi jogkörében az alapvetően stratégiai feladatok ellátása során információkat gyűjt, elemez, javaslatokat terjeszt a vezérigazgató elé.

 

2.         Gazdasági terület

 

A jelenleg a Beszerzési és Infrastruktúrális Igazgatóság alárendeltségében működő Informatikai Osztály és Portfóliókezelő Osztály a Gazdasági Vezérigazgató-helyettes közvetlen alárendeltségében működik tovább. Az Informatikai Osztály Informatikai Igazgatóságként működik tovább. A Beszerzési és Infrastruktúrális Igazgatóság megnevezése Beszerzési Igazgatósággá változik, az Igazgatóságon belül megszüntetésre kerül az egyetlen alegységként megmaradt Beszerzési Osztály.

 

 

Létszámleépítést jelentett be ismét a MALÉV.

 

Szeptember 24-én  tartotta az első létszám leépítési konzultációt, a MALÉV a KÜT-nek és a szakszervezeteknek. 120 fő leépítését jelentették be a Munkaügyi Központnak, amelyből 75 fizikai és 45 szellemi.

A konzultáción megtudhattuk,hogy a szám magas, de nincs köbe vésve. Nincs területekre lebontott kötelező létszám, a hatékonyságot szem előtt tartva a helyi vezetők döntenek. A legjobban érintett állomány várhatólag a légiutaskísérők és a pilóták lesznek, de folyik a MALÉV Cargo átvizsgálása is. Itt tudtuk meg, hogy várhatólag a cargo üzletágból a MALÉV kivonul, de ez egy későbbi történet.

Megkérdőjelezhető volt például az indoklás, amivel a pilóták elbocsátását indokolta a Társaság. A teljes pilóta állomány repült idejének átlag alatti értékére hivatkozott. A statisztikai hibát a Q400-as rettenetesen rossz rendelkezésre állása okozta, de nem vizsgálták mennyivel nagyobb a cserébe berakott gépeken (B737) repülő pilóták repült ideje, mint az átlagos. A HUNALPA számításai szerint természetesen ők sokkal többet repültek az átlagnál.

A részmunkaidős foglalkoztatást támogatja a MALÉV, de csak korlátozott számban, valamint az önkéntes nyugdíjba vonulást is segíti.

Itt tudtuk meg hivatalosan a Fokker programot, miszerint az év végéig visszaadják az összes gépet (a téli menetrendben pont  a Fokker kihasználtsága a legjobb). A téli menetrendben 3 db B737-es is leáll, tartalék gépek lesznek.

Megismertük a cég álláspontját, a részletek a következő fordulókon derülnek ki, hogy mit lehet tenni az elbocsátandó létszám csökkentése érdekében, valamint mivel tudjuk enyhíteni a az elbocsátandók helyzetét.

A következő forduló 2009. szeptember 30-án lesz.

 

Galham

2009.09.23. 21:40

2009 szeptember 23-án adta át Orbán László, az Aeroplex Humán Igazgatója, javaslatát a vállalati értékrend átalkitásáról. Az Rmfsz honlapján, az Aktuális lapon olvashatjátok.

Itt is meg van.

 

ETF Second ACTION DAY

2009.09.21. 15:58

Az alábbi linken eléritek az ETF (European Transport Workers' Federation) és az ECA (European Cockpit Association) által szervezett a hajózó személyzetet érintő munkaidő szabályzás elleni tiltakozás angol-magyar változatát. Egy eddig példanélküli közös összefogásra szólít fel a két szervezet.

Két link a részletekről:

A közös közlemény

Boarding pass