Június 11-12-én a Légiszállítási Ágazati Párbeszéd Bizottságban reprezentatív szervezetek (köztük az RMFSz) újra nekivágtak az Ágazati Kollektív Szerződés létrehozásának. Két napos kihelyezett ülésen próbáltunk elérni egy olyan KSZ-t ami az ágazatban dolgozó munkavállalók érdekeit védi és stabilizálja a helyzetüket olyan munkahelyeken is ahol jelenleg nincs érvényes Kollektív Szerződés. Ez nem egyszerű dolog, hiszen az MT változásai az utóbbi öt évben olyan mértékben munkavállaló pártiak voltak, és arra felé hajlottak, hogy KSZ nélkül is nagyon jól megéljen a munkáltató, és nehéz olyan tényleges pozitívumokat elérni, amit a munkáltatók is akarnának anélkül, hogy bármiféle nyomást gyakorolnánk rájuk. Márpedig ez a nyomásgyakorlás ágazati szinten még nehezebb, mint helyileg. A csak az MT alatt működő munkavállalók pedig nagyon kiszolgáltatottak. Egyre nő a száma azon munkáltatóknak ahol nincs KSZ. Ha csak kicsit körülnézünk a reptéren: például a Celebi, a WIZZAIR, és bizony ott a Budapest Airport is és még lenne pár cég. A Légiszállítási Ágazati Párbeszédbizottság (LÁPB) munkavállalói oldala már 2005-ben elhatározta, hogy létrehoz egy ÁKSZ-t, mivel látszottak körvonalazódni már akkor ezek a problémák.  Persze a munkáltatói oldalon a fentebb említett MT változások miatt nincs rá nagy szükség, talán az egyetlen indok, hogy az ÁKSZ segítséget nyújt abban, hogy azonos szabályok alapján versenyezzenek a konkurens cégek (ha aláíródik, és a miniszter kiterjeszti a teljes ágazatra). Sajnos más olyan pontot nem látunk, ami a másik oldalt arra ösztönözné, hogy mielőbb létrejöjjön az ÁKSZ.
Ebben a „légkörben” tárgyaltunk két napig. Az eredmény, hogy az ÁKSZ törzsrészén sikerült végigmenni, nagyon sok függő ponttal, és sok olyan furcsának tűnő helyzettel, amikor mi munkavállalói oldal azt kellet, hogy mondjuk egy-egy résznél, amit a munkáltató pluszban akart hozzá tenni, hogy annál már jobb az MT. Megegyeztünk néhány melléklet létrehozásáról, mint pl az ágazati bérminimum melléklet, a hátrányos jogkövetkezmények kiszabására irányuló eljárás, vita van köztünk azon, hogy kell-e sztrájkszabályzat. Természetesen mi nem szeretnénk ők viszont nagyon. Szóval az ÁKSZ állapota kezdetleges, alakul, de nagyon sok döntő pontban nincs egyetértés. Egy olyan tervezet van a kezünkben ami még nagyon sokat kell változzon.  Nagyon sok ponthoz vissza kell térnünk, átgondolni, a munkavállalói oldalnak egyeztetnie kell a sarokpontokról, a bérminimumok létrehozása is egy nagy falat lesz, azután meg kell nézetni a szakszervezeti jogászokkal. A következő ülésig nagyon sok a munkánk, több egyeztetést kell tartani a munkavállalói oldalnak. A következő ülés tervezett időpontja: szeptember 10.